Monday, October 31, 2011

KERANA ALLAH SEMATA-MATA

Assalamualaikum wrt wbt

Bagai nasyid Rabani- "Mana Milik Kita", semuanya adalah pinjaman.

Kehadiran kita kedunia dulu adalah dengan izinNya. Fitrah semulajadi yang Allah bekalkan diwaktu kita tak tau apa-apa dizaman bayi dulu adalah sesuai dengan kehendak kejadianNya dan anugerahNya juga.

Bagi mereka yang melakukan yang terbaik dalam hidupnya sebenarnya adalah sebagaimana Allah swt sendiri telah gariskan untuk hidup menjadi muslim yang terbaik. Perbuatan dan usaha mereka telah dan hendak lakukan itu sebenarnya adalah kerana Allah semata-mata dan bakal mendapat ganjaran yang besar di dunia dan di akhirat.

Usaha tanpa niat kerana Allah swt adalah sia-sia atau mereka yang bukan Islam hanya mampu peroleh ganjaran di dunia semata-mata.

Usaha untuk lakukan yang sehabis baik adalah ajaran Islam manakala apa-apa yang diluar kemampuan untuk lakukannya adalah ujian dari Allah swt. Allah swt melihat dan memberi pahala dari apa yang kita usahakan. Pahala bukan dari hasil yang kita perolehi sebab hasil atau jawapan merupakan juga ganjaran dari Allah swt yang kadang-kadang berjaya dan kadang gagal, kedua-duanya adalah ujian.

Yang baik itu kerana Allah semata-mata kita lakukan dan mencari yang terbaik juga adalah kerana Allah semata-mata juga.

Moga perkonsian ini ada menafaatnya- amin3x

No comments:

Post a Comment