Monday, August 9, 2010

RAMADAN DATANG LAGI

ALHAMDULILAH, Allah memanjangkan umur kita kerana bertemu dengan ramadahan lagi tapi belum tentu bertemu dengan shawal, jadi biarlah ramadan kali ini adalah ramadan terakhir dan beribadat di lakukan dengan bersungguh-sungguh menjadi lebih baik dari ramadan sebelumnya.

MOHON MAAF kepada semua yang pernah aku kenali, Maaf dengan segala kesilapan sengaja ataupun tidak sengaja, apa yang pasti Dr Fadhilah Kamsah berpesan aku cuba pratikkan iaitu memaafkan semua orang pada setiap bangun pagi kerana setiap hari aku akan melalui tanah perkuburan yang dekat dengan rumah aku, pastinya semua manusia suka atau tidak akan sampai jua gilirannya seperti mana di janjikan oleh Allah swt.

Bagi yang mengaji Al-Quraan secara bersendirian terutama lelaki, jika hendak khatam mengikut kiraan biasa dalam bulan ramadan dapat aku turunkan kiraan biasa secara amnya: Al-Quran yang selalu kita lihat mempunyai lebih kurang 500halaman dan jika sebulan kita mengambil 25hari ertinya sehari kita kenalah baca kira-kira 20 halaman, InsyaAllah kesudahannya jika panjang umur kita akan khatam pada hujung menghampiri syawal nanti. TAPI jangan tolak untuk bersama-sama ber-tadarus dimana-mana sahaja join mana-mana group jika ada kesempatan.

Semoga Allah swt memberikan rezeki untuk kita dapat bertemu dengan Malam Lailatul Qadar pada ramadan ini- Mendapat keampunan dan berakhat, mendapat kejayaan di dunia dan akhirat- ingatlah sentiasa bersyukur kerana kita hari tidak seperti nasib inubapa atau kita pada masa dahulu- Selamat beramal dan Wassalam

No comments:

Post a Comment