Sunday, September 6, 2009

RAMADHAN dan SHAWAL

Salam,
Dipertengahan ramadhan ini, sebagai manusia biasa dan melayani anak2, shawal tetap diburu juga- melayan anak-anak persiapan hari raya kerana menggalakan mereka berpuasa. Nana yang kecil 6 tahun baru tinggalkan puasa 3 hari sahaja setakat ini (AlhamduLilah) dan Abang Zarif (10 tahun )belum lagi tinggal puasanya.

Semalam Ahad tiba-tiba nak singgah pulak ke perusahaan ternakan puyuh yang tak pernahpun ambil tahu dan ini yang pertama kerana nampak dari tepi jalan macam tak ada apa-apa. Terdapat 2 orang pelajar UiTM Perlis (kursus ladang) pratikal disana melayan aku dan keluarga- rupa-rupanya satu perusahaan yang besar ladang puyuh dan shoping burung puyuhlah aku (mungkin raya ni buat rendang puyuh yg biasanya aku bukak rumah raya ke-2 petang, jemputlah kepada sesiap yang sudi datang)

Ramadhan jangan ditinggalkan, mungkin sebagai ujian Allah swt menyembunyikan malam penuh rahmat 'Lailatul qadar' pada salah satu dari 10 malam terakhir- janganlah kita terleka dengan hari raya dan teramat rugi jika speed gear tidak ditambah beribadat pada 10 malam terakhir ini, sama-sama kita mencarinya, InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment