Sunday, September 20, 2009

RAMADHAN dan SHAWAL

Salam,
Ramadhan membawa seribu satu makna dalam diri aku- Mungkinkah Allah swt akan menemukan aku dengan Ramadhan lagi?
Ramadhan kali ini dapat aku berhubung kembali dengan seorang kawan yang telah lebih 30 tahun tidak aku ketahui di mana, namanya Cikgu Fadhil Malik dan kini menjadi seorang guru ditempat sama-sama kami belajar di Endau, Johor dulu- Semoga kami akan dapat terus saling berhubung dan bertambah erat silaratul-rahim yang telah lama terputus- Itupun kerana bantuan seorang kawan lama juga di Mersing yang memberitahu iaitu Cikgu Shamsulbahri yang pernah datang berkunjung dirumah aku di Melaka.
Ramadhan pergi dengan penuh rasa kesedihan. terharu dan gembira. Sunat bergembira dengan datangnya shawal hadiah dari Allah swt. kegembiraan kedua mengikut hadith RassulLah saw adalah pada ketika bertemu Allah swt nanti- DOA: Semoga Allah swt menerima amalan kita dalam bulan Ramadhan yang baru lalu dan mengapuni dosa-dosa yang pernah dan seringkali lakukan, seterusnya dapat meningkatkan amalan harian kita yang seberapa ini selepas Ramadhan- Amin

No comments:

Post a Comment